Tuesday 12 April 2011

Surprise Kadangkala...



Aku dan dia sudah pulih, bagaimana? seperti biasa, bila dia sudah tersepit, akhirnya dia mencari aku.Dia berasa sangat malu. Ye, yang teramat. Tapi aku tak kisah,sebab aku cuba untuk paham situasi dia. Aku percayakan dia kerana aku sudah lihat semuanya tentang dirinya. Jadi, aku letakan kepercayaan aku padanya. Kalau dia menipu pun aku boleh tahu. 


Misalnya, bila aku telefon katanya di rumah, tapi aku tahu bunyinya seperti dalam kereta. Tahu-tahu dia berada di rumahku memberi kejutan. Haruslah aku suka. 

Tips Utk Lelaki : Cukup anda beri surprise sebegini tanpa memberi bunga, sudah menggembirakan hati pasangan anda. Tapi kalau bagi coklat, lagi besar senyum dia tu. xDDD

AWAS : Kadang-kadang surprise sebegini juga boleh mendatangkan isu panas.

Pernah satu hari minggu, aku temankan kawan abang aku menghantar abang aku ke bus stop, memandangkan kawan abang+abang aku tak tahu di mana bus stop utama, jadi aku terpaksa temani mereka sebagai petunjuk arah.

Dalam perjalanan pulang, tiba-tiba dia mesej aku tanya aku buat apa dsb. Aku yang terlupa nak menghantar report kepada dia, dgn jujur nya aku mesej pergi hantar abg aku ke bus stop. Dia sudah mula bertanya dengan siapa dsb. 

“Kenapa bila tanya baru nak bagitahu?Abis kalau tak tanya, tak tahulah?”

Pertanyaannya penuh dengan syak-wasangka. Bila aku keluar kereta, aku terus masuk bilik, dan telefon dia. Seperti biasa, dia tak angkat. Aku mesej…tak lama kemudian dia jawab, dia sudah parking depan rumah aku dari dia mesej aku lagi.**Dia parking agak jauh sedikit dari rumah aku. Dan aku pun tergesa-gesa nak masuk rumah jadi langsung tak perasan kereta dia. Dia kata, dia nampak aku keluar kereta dengan lelaki!**kawan abang aku.

Seperti biasa, berhari-hari dia tak layan aku. 

Dan aku rasa kecewa sangat. Hanya kerana aku terlupa bagi report, dia syak aku. Dan yg sangat aku kesian, sudahlah dia datang jauh-jauh**perjalanan dari rumah dia ke rumah aku lebih sejam.**
Elok-elok dia nak surprise kan aku, dia pula yg dapat surprise. T T


p/s : Choi! Sebenarnya aku nak cerita pasal topik lain.

4 comments:

NAJ HEBAT said...

opocot.

see...

terkejut tak aku?


hahaha.

gglit said...

motif ko terkejut?


-.-"**tidak berperasaan.


lol

kata kila said...

ko nak cerita psl ape sbnrnya hahah

gglit said...

lol

adalaa...t aku update lg xP