Thursday 7 April 2011

Miss Itu Rindu


 Aku masih belum berbaik dengan dia lagi. Jadi aku perlukan mood seketika.
 

Bukan main lama dia marahkan aku, kan. Ya, dia memang begitu. Bila bergaduh saja, pasti akan ambil beberapa hari untuk dia kembali pulih dengan aku.

Paling cepat, mungkin dalam masa 5 minit, contohnya ketika berdating, dia akan marah, kemudian menyalakan rokok. Dia hirup perlahan-lahan. Kemudian hembus.

Aku? Pastilah menjarakan diri dan memandang ke arah lain, hanya berdiam diri.** pura-pura duduk diam-diam, padahal laju je air tuh meleleh!

Lepas habis dia merokok,  dia akan mengeluh. Kemudian baru adegan pujuk-memujuk.
Mula-mula dia akan pegang tangan aku, diusapnya perlahan.

“Sayang, abang minta maaf. Ya.”

Kemudian diikuti dengan alasan-alasan mengapa dia marahkan aku. Tanpa menuggu alasannya, aku akan terus mendekati dia. Menangis di atas dadanya.

Aku bukannya kisah dengan alasannya. Pasti ada sebab yang membuatkan dia berfikir sebegitu.
Aku terus mengangguk tanpa mendengar apa yang cuba dia sampaikan. Lepas habis dia berhujah, kemudian dikucupnya…tanganku. **tangan, bukan mulut 

Terus aku berasa lega.

… 


Tapi, bila berjauhan begini…pasti dia tak akan membalas satu pun mesejku. Panggilan pula di reject kan.

Bila dia akan reda marahnya? Sampai dia puas, katanya.

Bila begini, aku akan jadi lebih rindu padanya…

No comments: